Monday, September 24, 2012

Reunion Buku


Saya adalah salah seorang peminat novel. Novel Bahasa Inggeris? Novel Bahasa Melayu? Semua saya baca. Kalau bosan tahap memang tak tahu nak buat apa, inilah kerja saya. Membaca. Bukan nak cakap saya rajin membaca. Saya, Nur Sarah Alisya mengaku saya seorang pemalas. Sebab tu saya membaca. Kalau saya rajin dah lama dah bercucuk tanam di tepi rumah (garden). Jadi, janganlah puji saya ni seorang yang rajin. Nanti hidung kembang, malu. Ye, saya seorang yang pemalu juga. Tapi kita sekarang nak cakap pasal buku so ini collection saya. Alaahh 15 buku je.





         Ini ialah best English novel. Memang best gila!

                                   
   Yang ini best Malay novel. Yang ni best sebab masa Alisya baca buku ni, Alisya lagi 1minggu nak pergi London. So, bila baca buku ni yang menggambarkan suasana KLIA, buat Alisya excited gilagila nak pergi London.
                                 

Tapi yang dua buku ni, baca 56 kali pun still best.


Ada macam-macam ragam pembaca buku:


          Ada yang feeling/jiwang/over sampai nangis bila baca novel sedih.


              Ada yang konon sampai tergelak baca novel kelakar.


          Ada yang tak faham novel tuh (lagi-lagi novel English) tapi teruskan membaca.

 
            Ada novel yang bosan sangat sampai pembaca tuh boleh tertidur!


         Ada novel yang nipis/interesting sangat sampai dah habis page pun tak sedar.

MACAM MANA ALISYA MINAT BACA NOVEL?

*Sebab Alisya ada perasaan ingin tahu.
*Sebab Alisya ada banyak masa terluang.
*Sebab Alisya suka membaca cerita orang! (Kepochi gila aku.)

So next mission ialah untuk beli....


                                                     
                             NOVEL INI!!!!!!!!!!!!

23 comments:

mommy yaya said...

alahai alisya
very good lah suka membaca..xpernah rugi..bring any book whereever u go!

Cik Eka said...

comelnya alisya buat macam2 reaction tu..

hehehe
kak eka kalau baca novel,memang sehari suntuk mengadap..sampai habis...

Mak cik leez said...

alisya sgt cute !!!

Nadia Elena said...

hahahaha~

Siti hajar said...

eh , samalah kita adik alisya . gila novel ! tapi , akak suggestkan adik baca novel malay tu nukilan ain maisarah lah ya . semua novel ain maisarah best gila !

SWEETSYAZA said...

alisya dear, i saw ur blog in HZ bloglist. eh samalah! akak pun minat novel norfadzillah omar even i'm 22 sama dgn ur sister HZ. akak suka baca sebab boleh feeling2 gitu. dah baca pilihlah aku menjadi duta kecantikan, okay serious lepas baca terus macam nak kurus aritu jugak,haha. keep update ur blog syg.

Farah Farhana said...

Saya pun suka novel jugak!! ^__^

Hiddy Asri said...

Penulisan adik menarik. Cute. Tergelak akk tgk ekspresi tu :)

Outbound Malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Ingatlah selalu bahwa tekad Anda untuk sukses lebih penting daripada yang lainnya.

rasyidah kamar said...

this is my new blog!do stopby ;)
http://www.rasyidahkamar.blogspot.com/

aisyah lola cham said...

done follow your blog

cikgu siti hazreen said...

teruskan membaca ok ;)

Tangerine said...

We da same! UPSR has gone... but why are you gone from your blogging?!?! Still waiting for the next post :)

outbound malang outbounddimalang.com said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://wisataoutboundmalang.com/

http://www.nolimitadventure.com/

Sakinah said...

Alisya start minat novel time darjah brapa?

the tempo of life said...

baguslah rajin baca buku

Huszaini Haron said...

Selamat membaca buku!

Nurakmaniza said...

interesting story dear...btw, done follow here :)

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Solehah Shamsuddin said...

wah absolutely great novel u read it. nice Alisya

Syara Nur Qistina said...

Oh Alisya Sara pun minat baca Novel memang best kan kan kan bak kata Yaya haha..:D

One Rich said...

Terbaiklah... Nak bacabuku lagi.. http://ilearn2success.blogspot.com

miss fifi said...

such an avid reader :D