Monster Jambu is very friendly.Bila dia jumpa orang dia akan cakap 'Hai' lalu memberi lolipop perisa Cherry. Dia tinggal kat dalam Swamp. Setiap hari dia akan bangun pukul 8:00a.m. Bantal dia mesti basah sampai lenjun sebab air liur dia banyak gila dan warna merah sebab makan lolipop strawberry. Dia tak suka perisa cherry sebenarnya, sebab tu dia bagi kat orang lain. Setiap hari dia akan beli lolipop Cherry and Strawberry. Dia beli Cherry sebab dia tak nak Perisa tu terus wujud. Pastu setiap malam dia tidur pukul 12:00a.m. Sebab dia tengok bintang kat luar. Favourite cartoon dia adalah Spongebob Squarepants. Dia tengok satu episode berulang kali. Episode tu adalah episode Patrick ada Hidung. Bila sampai part Patrick ada hidung, dia gelak sampai 2 jam. Kalau shopping, dia paling suka shopping dekat One Utama. Sebab mall tu je yang dia muat. Dia ada dua gigi sahaja. Mata dia besar gilaa. Ada orang yang takut dengan dia. So kalau dia stress sebab orang takut dengan dia, dia akan menangis dalam store dan baling semua barang selama 2 jam. Dia paling suka nombor 2. Kalau dia beli lolipop atau apa-apa, total dia Rm2 nanti dia akan melompat-lompat. Pastu dia beli lagi sampai harga tu, tukar jadi RM20. Pastu kalau dia berada di dalam gambar dia mesti buat tanda 'peace'. Dia pandai cooking. Tapi dia paling suka buat pancake. Dia tak makan dengan maple syrup tapi dengan strawberry. And dia akan bentukkan pancake bentuk strawberry. Tu je kot. Ok bye.
Friday, April 8, 2011
My Imagination.
Okay. Hi everyone! Lama tak cakap pasal Monster Jambu. Mengikut imaginasi saya...tingdingdingting(bunyi berfikir)
Friday, April 1, 2011
Talking Toddler
Nak tengok video Arissa berkata-kata?
Hari ni hari yang biasa, takde apa-apa berlaku sangat. Tapi, harini Hafiiz record Arissa cakap mama, daddy, etc. (tanpa pengetahuan mama) Hehehehe :B Sebab nanti kitorang tak sempat post kat blog, mama dah letak dah kat blog dia :( Tak seprais lah camtu.
Sorry sebab video ni horizontal. Anyway, I asked Arissa to say ; Mama, Daddy, Abang, Bapis, Kak Alisya, Kekna, Keknis, Baim, Jago, Mimi, Nini, Nougat, Jebat.
Who's Nini? Click here to see (This is not a pop-up or what).
Tuesday, March 29, 2011
Maybe this would make Keknis come home earlier.
Note to Keknis : Please read this only when you're excited to read. Harap maklum.
Today I'll share with you something that some of you always wanted. It's not like PS3, iPad or something like that. It never gets old. Eh, can get old. It's BIGGG (kinda) and soft. Teka teka teka! :P
Guess what? *gaya keknis*
Walking Hairball!
Meet Nini, a cat who is very shy and humble. And very loyal too :)
Bak kata Keknis: Anjenggembel. Camtu eh eja dia? o.o
Biodata:-
Name: Nini
Nickname: Hairball, Furby, Gucci, Snowbell.
Age: Unknown
Favourite place to hide: In the laundry.
Let's just say, Aunty Asma (our neighbour) punya kawan bought the cat from Russia through Internet. When the cat arrived at Malaysia, she decided to marry Nini with Nougat. So, we are like just borrowing the cat from her to marry her with Nougat.
P/S : Sorry, my grammar sucks ;P
Monday, March 28, 2011
Emo :B
For my friends, teachers and my dear readers <3
Dalam post sebelum ni, Hafiiz ada bagitahu yang Hafiiz dapat tawaran ke Victoria Institution, Kuala Lumpur. I was very happy at first. But then I remembered my friends, my teachers at SMK Seksyen 9. Baru 3 bulan, tapi rasa macam dah setahun. Maybe that's the reason why I love to go to school. Heheh :B
One last thing I wanted to say,
I'll miss you guys:-
- My classmates <3
2. Puan Siti Fatimah.
3. Puan Munaimah
4. Puan Marliana
5. En. Zaimi
6. Ustaz Zolkefli
7. Puan Muzaiyanah
8. En. Hakim
9. And all the teachers
-Thank You-
Saturday, March 26, 2011
Indecisive.
Hari ni rasa macam nak jadi gila sekejap. Eh, lama. Boleh dikatakan jugak harini harini yang paling best dalam hidup Hafiiz setakat ni. Heheh :B
Bangun tidur, mama bagi Hafiiz surat tawaran masuk SMK V.I. .
Mama: Hafiiz, gagal :(
Alisya: Anda GAGAL! :p
Hafiiz: Huh? *tengok surat* Eh, kenapa gagal? (tapi surat ni cakap dapat?)
Mama: Ye lah mama gurau je
Hafiiz: Mama macam serious je tadi. YAYYYY! (lol baru nak happy)
Lompat-lompat sampai lupa nak bagitahu Baim. Dah petang baru teringat. Ishh ishh ishh. Then Facebook kejap, heboh-hebohkan kat kawan. Kecoh betul lah d: Mama suruh buat kerja kat dapur. Tapi harini awesome sangat sebab mama bagi tasks yang senang-senang je instead of basuh pinggan, kemas dapur, mop lantai (pernah ke?) .
Malam ni, ada earth hour, so wajib pasang lilin, main dengan Alisya. Tapi kali ni rasa macam taknak. Oh, terpaksa sebab Alisya tengah marah sebab dah 8:30 tak tutup laptop. Perlu ke? Baiklah, jumpa lagi selepas Earth Hour habis.
*******************
Haaa. Haha Hi. Belum habis Earth Hour dah bukak laptop. Apa yang jadi masa Earth Hour tadi? Ok. First, macam biasa excited pasang lilin, letak kat meja makan, ruang tamu, dapur, toilet. Pastu pasang lagu, menari dekat ruang tamu yang dah kemas hohoh. Baru Earth Hour 20 minit, dah takde semangat dah :P Daddy pergi bukak TV, semua dah penat, so I decided to continue blogging :)
Esok Alisya ada recording, Baim balik, so Hafiiz pilih untuk ikut ambik Baim. Padahal lepas ambik Baim, hantar Alisya recording terus :P Last time recording, Hafiiz ikut. It's awkward to nothing there, just watching everyone recording. So, I have an idea, you guys decide. To go or not to go?
Sunday, February 27, 2011
Exam Week
Just a short post coz i'm rushing back to hostle.
This week is exam week.And I haven't started studying yet.
It's because I've been busy with my Sepak Takraw training last week
coz yesterday my school team went for an open comp.But we didn't win.
And wish me luck for the exams.
I'll get back to you guys this weekends.
Bye.
Saturday, January 15, 2011
TEEHEE
Hi nama saya Hafiiz. Saya suka menari. Saya dah buat banyak video tapi tak ada satu pun kat blog saya jadi tidak perlu usaha nak tekan older post ye. Tapi harini saya nak post satu video saya menari. Ia mengambil masa 2 hari untuk siapkan video ni. Penat. Kalau nak tengok video saya yang lepas, ada kat blog mak saya. Ok. Video yang ni tepat-tepat 1 minit. "Apa?! Dua hari buat, satu minit je?!" "Woi! Ingat senang ke?" Haih. Baiklah. Itu saja yang saya nak cakap. Enjoy! ~ Oh! Hampir terlupa. Oleh kerana dah banyak buat video yang sama, kali ni Hafiiz buat double. Tak faham? Tengok je lahh XD
Subscribe to:
Posts (Atom)